GUIDE TIL FÆRRE KONFLIKTER OG VANSKELIGE SITUATIONER I BORGERKONTAKT

PÅ VEJ ……. udkommer den 1. december 2022.

‘GUIDE til færre konflikter og vanskelige situationer i borgerkontakt’.

Er du leder med ansvar for borgerkontakt, og har du et oprigtigt ønske om at understøtte dine medarbejdere, så de oplever færre konflikter og vanskelige situationer i den daglige borgerkontakt? Så er der hjælp at hente i denne guide.

Som leder har du sikkert allerede gjort noget: Du har måske sendt dine medarbejdere på kursus i konflikthåndtering, holdt fælles møder om temaet og sikret dig, at dine medarbejdere ved, at din dør altid er åben, når de har brug for en snak eller din hjælp.

Alligevel oplever du, at konflikter og vanskelige situationer i borgerkontakten fylder. Det er dem, dine medarbejdere taler om ved kaffemaskinen, og det er dem, de tager med hjem til middagsbordet og til hovedpuden inden sovetid. Det er også dem, der står i vejen for, at dine medarbejdere kan løse den kerneopgave, de brænder for og forhindrer dem i at gøre den positive forskel, som er deres motivationen for at trives i jobbet.

Guiden giver dig den viden og forståelse, du som leder har brug for samt en opskrift på, hvad du som leder kan gøre for netop at understøtte dine medarbejdere, så de oplever færre konflikter og vanskelige situationer i den daglige borgerkontakt. Og det uanset om borgerkontakten sker i det personligt møde, i telefonen eller digitalt – og uanset, hvad borgerkontakten drejer sig om.

Guiden stiller skarpt på:

  • Autoritet og myndighedsudøvelse anno 2022
  • Forståelse for rolle, myndighed og borger
  • Redskaber til færre konflikter og vanskelige situationer
  • Integrering af forståelse og redskaber i den daglige borgerkontakt
  • Forankring af kultur i borgerkontakten med fælles mål.


Kort og godt: Guiden indeholder alt det, du har brug for, for at udvikle en kultur i borgerkontakten med færre konflikter og vanskelige situationer som fælles mål.

Udbyttet for dine medarbejdere vil afspejles i øget tryghed, bedre trivsel og øget respekt fra borgerne, som betyder mere overskud til løsning af kerneopgaven.  Udbyttet for dig og din myndighed vil afspejles i færre klager, mindre sygefravær og fastholdelse af dygtige medarbejdere.

Guiden er letlæst og er bygget op omkring 4 enkle trin, som opsummeres i en konkret plan for how-to-do.

Guiden er baseret på uddannelse og træning af tusindvis af ledere og medarbejdere på tværs af myndighedsfunktioner og faggrupper.

Guiden er i produktionsfasen og vil kunne købes i trykt bogformat (kr. 299,- incl. moms og ex. fragt) og som e-bog (kr. 179,- incl. moms) den 1. december 2022.

Du kan allerede nu forudbestille. Det gør du ved at sende en mail til info@k-ki.dk eller ved at benytte kontaktformularen.

 

Om forfatteren:
Merete Hessel, som ejer Kompetence- & Konfliktinstituttet er forfatter til guiden. Merete er proceskonsulent, underviser og specialist i forebyggelse og deeskalering af konflikter og vanskelige situationer i mødet mellem myndigheder og borgere. Hun har erfaring som strategisk udvikler af kompetenceudviklingsforløb samt fra uddannelse og træning af tusindvis af ledere og medarbejdere på tværs af faggrupper og har været chef i større private virksomheder samt myndighedsansat.

Merete er uddannet psykoterapeut og kriserådgiver samt (også) forfatter til bøgerne “Undgå konflikter med borgere” samt “Virkemidler i voksenundervisning – 7 trin til at lykkes”, begge udgivet af Forlaget Frydenlund.