Er du leder med ansvar for borgerkontakt, og vil du understøtte dine medarbejdere, så de oplever færre konflikter og vanskelige situationer i den daglige borgerkontakt?
Så er der hjælp at hente i denne guide.
Som leder har du sikkert allerede gjort noget: Du har måske sendt dine medarbejdere på kursus i konflikthåndtering, holdt fælles møder og sikret dig, at dine medarbejdere ved, at din dør altid er åben, når de har brug for en snak eller for din hjælp.
Alligevel oplever du, at konflikter og vanskelige situationer i borgerkontakten fylder. Det er dem, dine medarbejdere taler om ved kaffemaskinen, og det er dem, de tager med hjem til middagsbordet og til hovedpuden inden sovetid. Det er også dem, der står i vejen for, at dine medarbejdere kan løse den kerneopgave, de brænder for og forhindrer dem i at gøre den positive forskel, som er deres motivationen for at trives i jobbet.
(Pris: kr. 359,- inkl. moms og porto)
(Pris: kr. 179,- inkl. moms.)
Guiden giver dig den viden og forståelse, du som leder har brug for samt en opskrift på, hvad du som leder kan gøre for netop at understøtte dine medarbejdere, så de oplever færre konflikter og vanskelige situationer i den daglige borgerkontakt. Og det uanset om borgerkontakten sker i det personligt møde, i telefonen eller digitalt – og uanset, hvad borgerkontakten drejer sig om.
Guiden stiller skarpt på:
- Autoritet og myndighedsudøvelse anno 2022
- Forståelse for rolle, myndighed og borger
- Redskaber til færre konflikter og vanskelige situationer
- Integrering af forståelse og redskaber i den daglige borgerkontakt
- Forankring af kultur i borgerkontakten med fælles mål.
Kort og godt: Guiden indeholder alt det, du har brug for, for at udvikle en kultur i borgerkontakten med færre konflikter og vanskelige situationer.
Udbyttet for dine medarbejdere vil afspejles i øget tryghed, bedre trivsel og øget respekt fra borgerne, som betyder mere overskud til løsning af kerneopgaven. Udbyttet for dig og din myndighed vil afspejles i færre klager, mindre sygefravær og fastholdelse af dygtige medarbejdere.
Guiden er letlæst og er bygget op omkring 4 enkle trin, som opsummeres i en konkret plan for how-to-do.
Guiden er baseret på uddannelse og træning af tusindvis af ledere og medarbejdere på tværs af myndighedsfunktioner og faggrupper.
Pris for trykt bog er kr. 299,- inkl. moms og ex. porto.
(Bemærk: Porto udgør kr. 60,- og tillægges bogens pris ved køb).
Bemærk:
Ønsker du at købe flere bøger på én gang, så send en mail til:
info@k-ki.dk eller benyt kontaktformularen.
Køber du via EAN-nummer bedes du sende en mail med bestilling samt dine oplysninger til info@k-ki.dk. Så modtager du en faktura sammen med bogen påført det EAN-nummer, som du oplyser.
Pris for e-bog er kr. 179,- inkl. moms.
Om forfatteren:
Merete Hessel, som ejer Kompetence- & Konfliktinstituttet, er forfatter til guiden. Merete er proceskonsulent, underviser og specialist i forebyggelse og deeskalering af konflikter og vanskelige situationer i mødet mellem myndigheder og borgere. Hun har erfaring som strategisk udvikler af kompetenceudviklingsforløb samt fra uddannelse og træning af tusindvis af ledere og medarbejdere på tværs af faggrupper. Herudover har hun været chef i større private virksomheder samt myndighedsansat.
Merete er uddannet psykoterapeut og kriserådgiver samt (også) forfatter til bøgerne “Undgå konflikter med borgere” samt “Virkemidler i voksenundervisning – 7 trin til at lykkes”, begge udgivet af Forlaget Frydenlund.