GUIDE TIL FÆRRE KONFLIKTER OG VANSKELIGE SITUATIONER I BORGERKONTAKT

Er du leder med ansvar for borgerkontakt, og vil du understøtte dine medarbejdere, så de oplever færre konflikter og vanskelige situationer i den daglige borgerkontakt?

Så er der hjælp at hente i denne guide.

Som leder har du sikkert allerede gjort noget: Du har måske sendt dine medarbejdere på kursus i konflikthåndtering, holdt fælles møder og sikret dig, at dine medarbejdere ved, at din dør altid er åben, når de har brug for en snak eller for din hjælp.

Alligevel oplever du, at konflikter og vanskelige situationer i borgerkontakten fylder. Det er dem, dine medarbejdere taler om ved kaffemaskinen, og det er dem, de tager med hjem til middagsbordet og til hovedpuden inden sovetid. Det er også dem, der kan stå i vejen for, at dine medarbejdere kan løse den kerneopgave, de brænder for og kan forhindre dem i at gøre den positive forskel, som er deres motivation for at trives i jobbet.

Guiden giver dig den viden og forståelse, du har brug for samt en opskrift på, hvad du som leder kan gøre for netop at understøtte dine medarbejdere, så de oplever færre konflikter og vanskelige situationer i den daglige borgerkontakt. Og det uanset om borgerkontakten sker i det personligt møde, i telefonen eller digitalt – og uanset, hvad borgerkontakten drejer sig om.

Guiden stiller skarpt på:

  • Autoritet og myndighedsudøvelse i den tid, vi lever i
  • Forståelse for rolle, myndighed og borger
  • Redskaber til færre konflikter og vanskelige situationer
  • Integrering af forståelse og redskaber i den daglige borgerkontakt
  • Forankring af fælles mål og kultur i borgerkontakten.

 

Kort og godt: Guiden indeholder alt det, du har brug for, for at udvikle en kultur i borgerkontakten med færre konflikter og vanskelige situationer.

Udbyttet vil afspejles i større tryghed, bedre trivsel og øget respekt fra borgerne. Det betyder mere overskud til løsning af kerneopgaven, færre klager, mindre sygefravær samt fastholdelse af dygtige medarbejdere.

Guiden er letlæst og er bygget op omkring 4 trin, som opsummeres i en konkret plan for how-to-do.

Guiden er skrevet af Merete Hessel og er baseret på uddannelse og træning af tusindvis af ledere og medarbejdere på tværs af funktioner og faggrupper.

Guiden koster 299,- kr. ex. moms og ex. forsendelse. 

Du bestiller bogen ved at udfylde formularen her. 

Faktura modtager du på mail. 

Køber du via EAN-nummer sendes faktura til det EAN-nummer, som du oplyser.

Om forfatteren:

Merete Hessel er proceskonsulent, underviser og specialist i forebyggelse og deeskalering af konflikter og vanskelige situationer i mødet med borgere og kunder. Hun har erfaring som strategisk udvikler af kompetenceudviklingsforløb samt fra uddannelse og træning af tusindvis af ledere og medarbejdere på tværs af faggrupper. Herudover har hun været chef i større private virksomheder samt myndighedsansat.

Merete er uddannet psykoterapeut og kriserådgiver samt (også) forfatter til bøgerne “Undgå konflikter med borgere” samt “Virkemidler i voksenundervisning – 7 trin til at lykkes”, begge udgivet af Forlaget Frydenlund.